De ultieme full-body HIIT-workout om kracht op te bouwen en calorieën te verbranden

Train alle grote spiergroepen en verhoog je hartslag met deze eenvoudige bodyweight-circuittraining. Voor sterkere armen en zichtbare buikspieren.
Fitness Editor
Deborah is onze fitnessexpert en gecertificeerd trainer. Ze schrijft veel van onze artikelen over fitness. Ook bedenkt ze gratis workouts voor alle niveaus.
Goed om te weten
Gewichtsverlies
Hele lichaam
Langer dan 30 minuten
Professionals
Apparatuur
Mat

Spieren die je traint

Omschrijving

Deze ultieme full-body HIIT-workout is ontworpen om kracht op te bouwen en calorieën te verbranden.

HIIT is een van de populairste en effectiefste trainingsmethoden. Het zorgt voor een effectieve vetverbranding en daagt ook je spieren uit. Fases met een hoge trainingsintensiteit (50 seconden) worden afgewisseld met herstelfases (10 seconden). Na elke ronde heb je maximaal 60 seconden pauze. Je traint 5-6 rondes.

Als de diamond push-ups te licht zijn, doe dan in plaats daarvan clapping push-ups. Als die na een tijdje iets te zwaar worden, ga dan verder met close-grip push-ups. Zorg er steeds voor dat je de oefeningen correct en gecontroleerd uitvoert en houd je lichaam aangespannen.

Zorg dat je voor de training eerst een goede warming-up doet. Veel plezier met de workout!

Is dit een geschikte oefening voor mij?

Start nu onze gratis Body Check om er achter te komen!

Begin nu
De ultieme full-body HIIT-workout om kracht op te bouwen en calorieën te verbranden
1. Basic Burpees
50 sec.
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je Basic Burpees op de juiste manier uitvoert. Met Burpees train je je hele lichaam, het is een van de zwaarste bodyweight-oefeningen. De Basic Burpee is een ondersteunende sprong zonder je lichaam op de grond te leggen (zonder push-ups). Klap in je handen (boven of achter je hoofd) als je springt.
2. Butterfly Sit Ups
50 sec.
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je Butterfly Sit Ups op de juiste manier uitvoert. Let op: Je mag deze oefening niet doen als je rugklachten hebt. Ga op je rug liggen, strek je armen uit boven je hoofd. Je voetzolen raken elkaar en je knieën vallen naar buiten. Strek nu je hele bovenlichaam en raak met je vingers je tenen aan.
3. Good Mornings
50 sec.
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je Good Mornings op de juiste manier uitvoert. Met Good Mornings train je je billen, hamstrings en je onderrug. Ga rechtop staan met je voeten op heupbreedte uit elkaar en houd je vingertoppen aan je slapen. Buig je bovenlichaam vanuit je middel naar voren. Houd je benen gestrekt. Duw je billen naar achteren. Strek dan je rug weer. Pas op dat je je knieën niet overstrekt.
4. Diamond Push Ups
50 sec.
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je Diamond Push Ups op de juiste manier uitvoert. Kniel op de grond zoals bij de klassieke push-ups. Plaats je duimen en wijsvingers zodat ze elkaar raken en een diamant vormen (een ruitvorm). Stap nu met je voeten naar achteren. Buig langzaam je armen en beweeg je borst naar de diamant. Houd je ellebogen dicht bij je lichaam.
5. Jumping “Rope”
50 sec.
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je Jumping "Ropes" op de juiste manier uitvoert. Touwtje springen, maar dan zonder touw. Dit is een full-body workout voor je spieren, cardiovasculaire systeem en uithoudingsvermogen. Houd je bovenlichaam rechtop. Je armen zijn dicht langs je lichaam. Je zwaait je "touw" met je handen. Je knieën zijn steeds licht gebogen.
Wil je deze workout bewaren voor later?

Begin nu met trainen! Download de gratis workout en doe het waar en wanneer je wilt

Download Workout
Onze tip
Perfect vóór en tijdens het sporten
Energy Aminos
Energy Aminos
€ 34,99
(€ 87,48/1 kg)
Incl. VAT plus shipping

Te moe om te gaan sporten?

Extra power voor je training met onze Energy Aminos!

Dagelijks
Omega 3 capsules
Omega 3 capsules
€ 34,99
(€ 44,86/100g)
Incl. VAT plus shipping

Perfect voor sport en het dagelijks leven:

omega-3-capsules voor de aanbevolen

dagelijkse dosis EPA- en DHA-vetzuren!

Ontdek onze vegan capsules!