Voor beginners: Full-Body HIIT-workout voor kracht en conditie

Ben jij net begonnen met je fitnessreis? Deze workout met vijf oefeningen is een uitstekende basis voor beginners die het rustig willen opbouwen.
Fitness Editor
Deborah is onze fitnessexpert en gecertificeerd trainer. Ze schrijft veel van onze artikelen over fitness. Ook bedenkt ze gratis workouts voor alle niveaus.
Goed om te weten
Gewichtsverlies
Hele lichaam
Tot 30 minuten
Beginners
Apparatuur
Mat

Spieren die je traint

Omschrijving

Deze full-body HIIT-workout is perfect om je kracht- en conditietraining mee te beginnen.

Fases met een hoge trainingsintensiteit (30 seconden) worden afgewisseld met herstelfases (30 seconden). Na elke ronde heb je maximaal 2 minuten pauze. Je traint 3-4 rondes achter elkaar.

Als de beginner burpees of push-ups vanaf je knieën te licht zijn, doe dan in plaats daarvan basic burpees en normale push-ups.

Zorg er steeds voor dat je de oefeningen correct en gecontroleerd uitvoert en houd je lichaam aangespannen. Doe voor de training eerst een goede warming-up. Veel plezier met de workout!

Is dit een geschikte oefening voor mij?

Start nu onze gratis Body Check om er achter te komen!

Begin nu
Voor beginners: Full-Body HIIT-workout voor kracht en conditie
1. Beginner Burpees
30 sec.
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je Beginner Burpees op de juiste manier uitvoert. Met Burpees train je je hele lichaam, het is een van de zwaarste bodyweight-oefeningen. Beginner Burpees zijn een vereenvoudigde vorm, zonder de jumps en push-ups. Maar dat betekent niet dat de oefening minder inspannend is.
2. Sit Ups
30 sec.
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je Sit Ups op de juiste manier uitvoert. Dit is de klassieker voor je buikspieren. Ga op je rug liggen, je benen zijn gebogen, je voeten staan op de grond. Houd je vingers aan je slapen. Til nu je bovenlichaam op vanuit de kracht van je buikspieren. Probeer niet te zwaaien en niet met je armen of hoofd "mee te trekken".
3. Floor Hyperextensions
30 sec.
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je Floor Hyperextensions op de juiste manier uitvoert. Deze oefening voor de onderrug in buikligging is zeer geschikt voor beginners. Ga op je buik liggen met je tenen op de grond. Kruis je armen en leg je hoofd op je handen. Til nu je bovenlichaam van de grond en laat je dan weer zakken.
4. Knee Push Ups
30 sec.
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je Knee Push Ups op de juiste manier uitvoert. Deze oefening is vooral geschikt voor beginners. Door de kniesteun is de oefening makkelijker uit te voeren, omdat er ongeveer 50% minder gewicht op je bovenlichaam en armen steunt. Belangrijk is wel dat je dezelfde regels aanhoudt. Zorg dat je je rug-, buik- en bilspieren goed aanspant.
5. Jumping “Rope”
30 sec.
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je Jumping "Ropes" op de juiste manier uitvoert. Touwtje springen, maar dan zonder touw. Dit is een full-body workout voor je spieren, cardiovasculaire systeem en uithoudingsvermogen. Houd je bovenlichaam rechtop. Je armen zijn dicht langs je lichaam. Je zwaait je "touw" met je handen. Je knieën zijn steeds licht gebogen.
Wil je deze workout bewaren voor later?

Begin nu met trainen! Download de gratis workout en doe het waar en wanneer je wilt

Download Workout
Onze tip
Perfect voor na het sporten
Whey Protein
Whey Protein
€ 32,99
(€ 43,99/1kg)
Incl. VAT plus shipping

De perfecte bron van eiwitten na het sporten.

Onze Whey Protein ondersteunt je bij de spieropbouw.

Omega 3 Kapseln
Omega 3 capsules
Omega 3 capsules
€ 34,99
(€ 44,86/100g)
Incl. VAT plus shipping

Perfect voor sport en het dagelijks leven:
omega-3-capsules voor de aanbevolen
dagelijkse dosis EPA- en DHA-vetzuren!
Ontdek onze vegan capsules!

Perfect vóór het sporten
L-carnitine
L-carnitine
€ 24,99
(€ 27,77/100g)
Incl. VAT plus shipping

Til je figuurtraining naar een hoger niveau.
Hogere energieproductie dankzij vetzuren.
Ideaal om in shape te komen!