De snelle buikspiertraining die je overal kunt doen

Deze 20 minuten durende workout is de ideale aanvulling op je gebruikelijke trainingsroutine. Met deze workout train je al je buikspieren en werk je aan je core-stabiliteit.
Fitness Editor
Deborah is onze fitnessexpert en gecertificeerd trainer. Ze schrijft veel van onze artikelen over fitness. Ook bedenkt ze gratis workouts voor alle niveaus.
Goed om te weten
Gewichtsverlies
Core
Tot 30 minuten
Beginners
Apparatuur
Mat

Spieren die je traint

Omschrijving

Deze snelle buikspiertraining kun je altijd en overal doen en laat je core branden.

Doe alle 5 de oefeningen achter elkaar, 30 seconden per oefening, met steeds 30 seconden pauze tussen de oefeningen door. Na elke ronde heb je maximaal 2 minuten pauze.

Je traint 3-4 rondes. Als de plank op je knieën te licht is, doe dan een plank op je ellebogen of handen. Zorg er steeds voor dat je de oefeningen correct en gecontroleerd uitvoert en houd je lichaam aangespannen.

Zorg dat je voor de training eerst een goede warming-up doet. Veel plezier met de workout!

Is dit een geschikte oefening voor mij?

Start nu onze gratis Body Check om er achter te komen!

Begin nu
De snelle buikspiertraining die je overal kunt doen
1. Front Jumping Jacks
30 sec.
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je Front Jumping Jacks (ook wel Seal Jumping Jacks genoemd) op de juiste manier uitvoert. Spring met je voeten wijd uit elkaar en open je armen op schouderhoogte. Een effectieve oefening voor je hele lichaam.
2. Knee Plank
30 sec.
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je de Knee Plank op de juiste manier uitvoert. De knee plank is de perfecte instapvariant als je buikspieren nog niet sterk genoeg zijn. Neem dezelfde beginpositie als bij de klassieke plank aan, maar houd je knieën op de grond. Ondanks deze steun geldt het volgende: houd je ellebogen onder je schouders en span je buikspieren en je billen aan.
3. Floor Hyperextensions
30 sec.
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je Floor Hyperextensions op de juiste manier uitvoert. Deze oefening voor de onderrug in buikligging is zeer geschikt voor beginners. Ga op je buik liggen met je tenen op de grond. Kruis je armen en leg je hoofd op je handen. Til nu je bovenlichaam van de grond en laat je dan weer zakken.
4. Russian Twists
30 sec.
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je de Russian Twist op de juiste manier uitvoert. Deze buikspieroefening is vooral gericht op de schuine buikspieren. Ga op de grond zitten met je rug recht. Je benen hangen boven de grond. Draai nu je bovenlichaam afwisselend naar links en naar rechts en probeer met je handen de grond naast je aan te raken. Probeer je rug recht te houden.
5. Sit Ups
30 sec.
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je Sit Ups op de juiste manier uitvoert. Dit is de klassieker voor je buikspieren. Ga op je rug liggen, je benen zijn gebogen, je voeten staan op de grond. Houd je vingers aan je slapen. Til nu je bovenlichaam op vanuit de kracht van je buikspieren. Probeer niet te zwaaien en niet met je armen of hoofd "mee te trekken".
Wil je deze workout bewaren voor later?

Begin nu met trainen! Download de gratis workout en doe het waar en wanneer je wilt

Download Workout
Onze tip
Perfect voor na het sporten
Vegan Protein
Vegan Protein
€ 32,99
(€ 43,99/1kg)
Incl. VAT plus shipping

Hét veganistische alternatief!

De optimale eiwitbron voor jouw spieren.

Rijk aan essentiële aminozuren.

Uit erwten, hennepzaad, rijst en zonnebloem.

Perfect vóór of na het sporten
Vegan Protein Bar 12-Pack
Vegan Protein Bar 12-Pack
€ 29,88
(€ 3,47/100g)
Incl. VAT plus shipping

Jouw veganistische snack! Lactose- en glutenvrij.

Met veel proteïne voor de spieropbouw.

Perfect vóór het sporten
L-carnitine
L-carnitine
€ 24,99
(€ 27,77/100g)
Incl. VAT plus shipping

Breng je figuurtraining naar een hoger niveau.
Hogere energieproductie door vetzuren.
Ideaal om in shape te komen!