Rock Your Core – voor keiharde resultaten

Werk aan je sixpack met deze uitgebreide core-workout. Het enige wat je nodig hebt is een paar vierkante meter vloer en veel uithoudingsvermogen.
Fitness Editor
Deborah is onze fitnessexpert en gecertificeerd trainer. Ze schrijft veel van onze artikelen over fitness. Ook bedenkt ze gratis workouts voor alle niveaus.
Goed om te weten
Gewichtsverlies
Core
Tot 30 minuten
Professionals
Apparatuur
Mat

Spieren die je traint

Omschrijving

Met deze workout versterk je je core en breng je je buikspieren in vorm.

Er staan 5 oefeningen op het programma. Elke oefening bestaat uit 5 sets van 30 herhalingen, of 90 seconden lang volhouden. Houd na elke set een pauze van maximaal 60 seconden. Doe eerst alle sets van een oefening voordat je doorgaat naar de volgende oefening (stationstraining). Zorg er steeds voor dat je de oefeningen correct en gecontroleerd uitvoert en houd je lichaam aangespannen.

Zorg dat je voor de training eerst een goede warming-up doet. Veel plezier met de workout!

Is dit een geschikte oefening voor mij?

Start nu onze gratis Body Check om er achter te komen!

Begin nu
Rock Your Core – voor keiharde resultaten
1. Crunches
30 hh
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je Reverse Crunches op de juiste manier uitvoert. Met deze variatie leg je de focus meer op je lage buikspieren. Ga op je rug liggen met je armen langs je lichaam. Houd je benen in een hoek van 90 graden. Trek nu je knieën naar je borst door je bekken van de grond te tillen. Zorg dat je jezelf niet omhoog zwaait, maar gebruik je buikspieren.
2. Scissors Kicks
30 hh
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je Scissors Kicks op de juiste manier uitvoert. Deze buikoefening is vooral gericht op de lage buikspieren. Ga op je rug liggen met je armen langs je lichaam. Je benen zijn gestrekt. Kruis je benen afwisselend in de lucht als een schaar. Pas op dat je geen holle rug maakt.
3. Leg Raises
30 hh
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je Leg Raises op de juiste manier uitvoert. Met deze oefening train je je buikspieren, vooral je lage buikspieren worden sterk uitgedaagd. Ga op je rug liggen met gestrekte benen. Trek je benen omhoog in een hoek van 90 graden. Let op dat je geen holle rug maakt! Lukt dit niet, leg dan je handen dan onder je billen.
4. Bicycle Crunches
30 hh
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je Bicycle Crunches op de juiste manier uitvoert. Ga op je rug liggen en houd je vingers aan je slapen. Je knieën zijn gebogen in de lucht. Til je bovenlichaam iets van de grond. Beweeg nu je rechterelleboog naar je linkerknie. En vervolgens je linkerelleboog naar je rechterknie.
5. Superman Plank
90 sec.
Verder lezen
Deze foodspring-video laat zien hoe je de Superman Plank op de juiste manier uitvoert. Begin in de hoge plankpositie, steun op je handen, die onder je schouders staan. Je buik en billen zijn aangespannen zodat je lichaam een rechte lijn vormt. Til nu één arm en het tegenoverliggende been op zonder om te vallen. Dit vereist extra spanning in je core om in balans te blijven en niet naar één kant te kantelen. Houd de positie een paar seconden vast en wissel dan van kant.
Wil je deze workout bewaren voor later?

Begin nu met trainen! Download de gratis workout en doe het waar en wanneer je wilt

Download Workout
Onze tip
Perfect voor na het sporten
Sparkling Aminos
Sparkling Aminos
€ 2,69
(€ 8,15/1000 ml)
Incl. VAT plus shipping

Hét veganistische alternatief!

De optimale eiwitbron voor jouw spieren.

Rijk aan essentiële aminozuren.

Uit erwten, hennepzaad, rijst en zonnebloem.

Perfect voor na het sporten
Whey Protein
Whey Protein
€ 29,99
(€ 39,99/1kg)
Incl. VAT plus shipping

De perfecte bron van eiwitten na het sporten.

Onze Whey Protein ondersteunt je bij de spieropbouw.

Dagelijks
Daily Vitamins
Daily Vitamins
€ 24,99
(€ 36,75/100 g)
Incl. VAT plus shipping

Onmisbaar voor jouw lichaam.

Je dagelijkse dosis vitamine D-, C- en B12.